Murah.Gerek.Hari.Ini

Wednesday, March 2, 2011

Hospital Kerajaan VS Hospital Swasta

....lu''olzss tau ape beza antara dua menatang ni?.....kah kah kah....mudah je....satu berSUBSIDI.....satu agi NO-NEED SUBSIDI...mudah kan....biler ader je perkataan kerajaan atau lebih mudah dikenali GOMEN....sumer da ley tangkap....servis yang agak ''slow''....ini bukan idealogi wa....tapi idealogi rakyat....lu suker atau tidak.....lu kena gak terima hakikat.....atau pon lu g mastautin negara lain....berambus!!!!...setel.....swasta pulak...cepat....lincah katak je.....kejap je da setel....nanti wa bitau kenapa...

...kenapa gomen ''slow''....swasta laju?.....gomen ni tempat orang yang nak dapat servis....n ubat dengan kadar harga yang teramat murah....jadi biler sebut ''MURAH''....mesti lu''olzss ingat MURAHGEREK....ingat la kat wa kan..kah kha kahkah.......biler sebut murah..maka berduyun-duyun la rakyat sekelian alam turun dari celahan mana pon bagi mendapatkan servis dan ubat murah....biler ramai yang turun....tu la penyebab ''slow''....walhal di swasta pulak...diorang kene servis seramai mungkin pesakit untuk mendapatkan interest yang tinggi..dengan erti kata lain..untung yang tinggi la....jadik mereka akan mempercepatkan segala kerja...segala penyakit....klo teruk sikit pon....ANDA AKAN DITAHAN SEMALAMAN......bagi mendapatkan extra money dari wallet buruk lu''olzss.....ataupon dari kompeni insurans peribadi lu....itu sebab cepat je servis nya....

...banyak agi wa ley btau lu sumer....tapi wa takut lu malas nak baca...bukan wa tak kaji... rakyat malaysia ni dari spesis malas membaca....termasuk la wa skali...tapi klo baca bab fasha sanda....siti jijah....shahir...takat 3-4 page tu rasa tak puas je...kan kan kan....lu sumer sama je...kah kah kah....

..tapi wa nak bitau satu je ni....ble lu g hospital swasta....kes2 pelik.....lu tengok swasta setel camne?.......
-
-
-
-
-





dorang anto g Hospital Kerajaan gak la weh..!!!!.....patut la gomen tak henti2 dapat patient......cam haram sunggoh..!!!!



jadi pesan wa pada lu sumer.....jangan mengeluh untuk mendapatkan perkhidmatan gomen k....kah kah kah

4 comments:

kayyana said...

err.. no komen la..

TOJIES said...

swasta mahal tapi layanan ok..goverment pun ok cuma layanan lambat sket..tu semua atas diri kita nk pilih yang mana satu kan..

Murah Gerek said...

btol2.....tapi klo lu g swasta....kes kritikal...sure kompom dorg sruh lu g refer kat gomen....smpai gomen kompom lu kne mrah ngan akak2 'misi' kat situ..kah kahkah..

wan nurul hezrina abd halim said...

aah sebenarnya klinik/hsptl govmen cukup lengkap fasiliti n satulagi sb aper dor swasta tolak tuk kes2 berat?sb kalau matiker pesakit tuh dorg tak mau tanggung atau bahasa baeknya tak mau kena saman!kalau gomen ada backe up kuat kalau pape jadi..