Murah.Gerek.Hari.Ini

Wednesday, September 18, 2013

...lagi kisah pasal taik idung...

....sebelom gua.., bini gua dan anak beranak gua tido...memasing ada hal memasing yang perlu disetelkan....bini gua macam biasa....siapkan beg anak gua...gosok baju...kemas dapur...dan memacam lagi la...banyak sangat sebab gua pon ada hal gak perlu di setelkan....gua lagi la sibuk....basuh botol susu....buat susu anak gua....cari rokok dan berak....nampak sangat permainan dia kan....gua lagi sibuk dari bini gua....bukan hal berak gua nak sembang kat sini...ini hal lain...kisah taik gak....dalam gua laki bini sibuk...anak beranak gua rilek je layan Oggy N Cockroaches....takpe...lu da besar nanti...lu bikin ini perangai..gua sebat.....

...lepas setel semua perkara....susu yang gua ceritakan di atas tadi gua serahkan pada kayJrOne....sebelom diserah secara rasmi...ada sedikit majlis membaca doa...doa makan (di adaptasi untuk minum susu)....dan doa tido...selepas 5 ke 6 minit berlalu..(usah ditanya kenapa lama...banyak pembetolan tatabahasa dan tajwid yang ke laut sedang di terapkan)...gua izinkan mamat tu layan susu dia di dada gua.....sambil tu gua pesan....

Papa : besok bangun awal nak pergi SEKO...
Jr.One : Lahhhhhhhhhhhhhhhh.....(sekolah)

Papa : besok papa kejut takmo nangis...kalau nangis nanti papa REMMMMM.....
Jr.One : Baaaatttt.... (rembat)

Papa : pergi sekolah jadik GOOOOOD.......
Jr.One : boyyyyyy..... (goodboy)

..susu da abes....tangan steady korek idung....gua perati kan je....layan sangat la tu kan...

Papa : lepas korek idung jangan MAA.........
Jr.One : Kannnnnnn..... (makan)

....lama kelamaan gua perati dia makin hanyut...tangan masih mengorek-ngorek lemah....makin lama gua perati...gua pon jadik layan....

...pagi nya gua bangun dulu....bersiap dulu sebelom kejut Jr.One ....sedang gua dok layan air sejuk pepagi buta tu....gua perati ada kudis-kudis kering di dada gua...bukan satu...ada la 2-3 kudis....yang satu gua perasan agak panjang...gua kopek takde darah tapi kudis kekal di bentuk asal....gua saspek ini taik idung....cilakak...gua sudah kene main.....tapi gua pasrah....gua yakin anak gua menurut perintah gua...tidak memakan hasil kumuhan idung sendiri....gua yang silap........

...gua lupa pesan....lepas korek idung jangan 'selet' merata.....cilakak.........!!!...

p/s : 'selet' adalah perkataan yang seswai untuk gua maksudkan dimana ia beerti ....ape ekkkk....alaaa....lu semua yang biasa buat mende ni lu tau kan...kahkahkahkahkhakha


1 comment:

Rose Azadir said...

genius betul budak2 skrg...Hi…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com